Aangekomen in Ghansi! - Reisverslag uit Ghanzi, Botswana van Dennis & Larissa - WaarBenJij.nu Aangekomen in Ghansi! - Reisverslag uit Ghanzi, Botswana van Dennis & Larissa - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Ghansi!

Door: Dennis & Larissa

Blijf op de hoogte en volg Dennis & Larissa

29 Juli 2014 | Botswana, Ghanzi

Eergisteren, 27 juli, zijn we ’s avonds laat aangekomen in Ghansi! Vanuit Gaborone, waar we bij Matthijs overnacht hebben zijn we naar de open baptist church geweest. Vanaf daar hebben we 700km kilometer gereden richting het noorden van Botswana. Het laatste stuk van de route was het al donker, en hebben we genoeg jakhalzen gezien langs de weg! Eenmaal aangekomen in Ghansi was het plan om tenten op te gaan zetten, maar die waren er nog niet. Dus konden we met z’n allen binnen slapen!

Na de eerste nachtrust in Ghansi zijn we naar Window of Hope gegaan, daar zijn kinderen die niet naar school gaan. Ze hebben daar hun eigen programma, met lessen, sport/spel en krijgen daar ontbijt en tussen de middag een warme maaltijd. Wij hebben met hen gevoetbald, gevolleybald, en allerlei andere spelletjes gedaan. Daarna zijn we boodschappen gaan doen, hebben we hele lekkere koekjes gekocht, flesjes water, en een soort van danoontjes in een flesje, genieten!

Na de boodschappen zijn we de tenten op gaan zetten op de camping, en hebben het kampvuur aangestoken. Daarna gezellig bij elkaar gezeten, brood gegeten en rond 22.30 snel de slaapzak ingedoken, want de wekker ging weer om 06.00… VROEG! Dennis en ik hadden allebei corvee ’s ochtends, en we wilden allebei douchen. Helaas bedachten we net voordat we de tent ingingen, dat het ’s ochtends veeeel kouder zou zijn buiten.. Maar toen was er niks meer aan te doen, en hebben we vanochtend lekker in een graad of 2-3 gedoucht.. Gelukkig wel met warm water! :)

Daarna hebben we ontbeten en zijn we weer naar Window of Hope gegaan. Daar zijn we begonnen met een warming up met alle kids die er waren. Dat waren er vandaag een stuk of 15/20! Daarna hebben zij gevoetbald en hebben wij overgegooid met een frisbee! Ondertussen ging Dennis bezig met de computers aansluiten en kabels leggen, die wij als groep voor ze hebben gekocht. Helaas werkt internet nog niet, dus we hopen dat die snel wel gaat werken!

Verder is het hier prima te doen, het eten is af en toe (voor Dennis vooral) erg afzien! Brood, een of ander vaag papje; hij is er niet zo dol op! Gelukkig wordt er in de winkel genoeg lekkers verkocht, dus vermaken we ons wel! Het weer is prima, veel mensen hier hebben wel een muts op, maar wij lopen in een korte broek en hemdje/tshirt! Het is hier heerlijk zo’n 25 graden. Vandaag hadden we wel veel wind, dus af en toe waaide je een beetje weg, en krijg je overal zand, maar dat moeten we er maar voor over hebben!:)

Dit is wat wij tot nu toe gedaan hebben, wij houden jullie op de hoogte!

Groetjes! Dennis & Larissa

• 31 Juli 2014 - 22:26

Wilke Middelhoven:

Larissa ik sprak gisteren je moeder en hoorde van jullie verblijf in Afrika. Ik ga je / jullie zeker volgen en heb me aangemeld in de mailinglijst.
    Ga zo door met schrijven, het is prettig lezen.
    Maak er iets moois van, daar in het verre zuiden.

een groet van je achterbuurvrouw Wilke

• 01 Augustus 2014 - 12:44

Carin En Mariskaa:

Heeee heee!
    Een beetje laat, maar ook ik heb jullie verhaal gelezen nu!
    Hihi, ik zie het gezicht van Dennis al helemaal voor me bij het vieze eten!
    Lang leve de supermarkten!
    Ik kijk weer uit naar jullie volgende verhalen!

Liefs,
    Carin en Maris.