Hard aan het werk! - Reisverslag uit Ghanzi, Botswana van Dennis & Larissa - WaarBenJij.nu Hard aan het werk! - Reisverslag uit Ghanzi, Botswana van Dennis & Larissa - WaarBenJij.nu

Hard aan het werk!

Door: Dennis & Larissa

Blijf op de hoogte en volg Dennis & Larissa

02 Augustus 2014 | Botswana, Ghanzi

Hard aan het werk!

Dumela! Vandaag is het al weer zaterdag, we hebben er al een week opzitten in Botswana! Afgelopen dagen zijn we vooral bezig geweest met computer dingen. Larissa is veel bezig geweest met foto’s maken van alle kids die bij Window of Hope zijn en die in een pdf bestandje zetten, waar de staff dan zelf hun gegevens in kan zetten. Dennis is bezig geweest met de computers updaten, maar zonder internet was dat aardig lastig! Woensdag en donderdag zou er iemand komen om dat te repareren, maar het zijn en blijven Afrikanen, dus ze zijn niet gekomen! Uiteindelijk is Jan naar die winkel gegaan op vrijdag, en is er iemand gekomen. Hij had geen mankracht, dus hebben Dennis & Hermen hem geholpen. De kabel hing zo’n 5m boven de grond, was gebroken en is nu weer gemaakt! Dus de computers kunnen eindelijk geüpdate worden!

Gisteren, vrijdag, zijn we ’s middags naar een krottenwijkje geweest. Het was erg indrukwekkend om te zien waar de kinderen, die bij Window of Hope komen, leven. Ze hebben wat krotjes staan, waar wat spullen inliggen. Maar ze slapen buiten in het zand, met dekens, en hebben verder niks. Ze dragen elke dag dezelfde kleren, lopen op hun blote voeten door glas, kunnen niet douchen en hebben geen toilet. In die wijk liepen we een rondje, aan de ene kant van de weg staan huizen, en aan de andere kant van de weg zie je die krotjes.. De kinderen die daar op dat moment waren, een stuk of 20, liepen telkens met ons mee. Ze wilden allemaal onze hand vast houden, en waren volgens mij erg blij met even wat aandacht! Één jongetje pakte mijn(Larissa’s) hand vast, bleef hem op verschillende manieren vasthouden. Hij had een grote smile op z’n gezicht en je zag hem genieten! Nadat we na een tijdje weer weg gingen, wilde hij m’n hand echt niet meer loslaten. Hij pakte me vast en keek aardig boos.. andere kinderen proberen hem van mij af te houden, gooiden hem op de grond en hielden hem op afstand. Dat was wel erg om te zien, dat kinderen zo met elkaar omgaan. Dit was dus wel erg indrukwekkend, dat je die kinderen echt zó ziet leven, met helemaal niks, maar wel een grote smile op hun gezicht kunnen hebben!

’s Avonds hebben we weer lekker bij het kampvuur gezeten, zoals elke avond! Dat geeft tenminste wat warmte, want ’t is niet warm buiten dan! Overdag is het prachtig weer, schijnt de zon en is het af en toe veel te warm buiten!

Vanmiddag gaan we lekker zwemmen, en dan gaan we naar een andere plaats waar we een nachtje slapen! Morgen naar de kerk en dan daarna weer terug naar Ghanzi!

Dit was het weer voor deze keer! Bekijk ook even onze foto's! Er staan weer wat nieuwe bij!

Super leuk dat je dit hebt gelezen en tot het volgende reisverslag! =)

Groetjes uit Botswana!
Dennis & Larissa

• 02 Augustus 2014 - 23:30

Alie En Gerrit Priem:

He hoi allemaal....

Ziet er allemaal super uit!

We zijn jaloers!!

Gaaf!

• 03 Augustus 2014 - 18:41

Mariska:

Hee Dennis en Laris,
    Wat indrukwekkend om te zien hoe blij die kindjes kunnen zijn als ze even je hand vast mogen houden! En in wat voor krotjes leven ze zeg! Jeetje mina, en dan klagen we hier soms al...
    Geniet er nog lekker van daar, en geef die kindjes maar lekker de aandacht!

Liefs.

• 04 Augustus 2014 - 11:27

Rinke:

Hey!

Mooi bijzonder en indrukwekkend!

Take care, Rinke

• 08 Augustus 2014 - 18:26

Henny En Jos:

Gaaf jongelui. Doe iedereen de groeten van ons

• 09 Augustus 2014 - 17:42

Leo Buijs:

Hoi,mooi om te lezen van jullie activiteiten en hoe jullie het ervaren. Ik ben benieuwd naar het vervolg!
    Hartelijke groetjes,
    Leo Buijs