Aangekomen in Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Dennis & Larissa - WaarBenJij.nu Aangekomen in Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Dennis & Larissa - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Dubai

Door: Dennis & Larissa

Blijf op de hoogte en volg Dennis & Larissa

26 Juli 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Lieve volgers,

Vanmorgen werden we wakker, en toen was het eindelijk zo ver! En we dachten: onze 2 maand durende reis gaat beginnen!! Om half 11 zijn we weggebracht naar Schiphol door Carin & Mariska, daar hebben we ons ingecheckt, wat gedronken en toen was het tijd om door de douane te gaan! Daar aangekomen gingen wij natuurlijk onze telefoon opladen, wat is Dennis zonder telefoon?! :)

Om half 3 zijn we richting vliegtuig gegaan: de Airbus A380-800! Een vliegtuig waar 644 passagiers inpassen en een reikwijdte heeft van 15.000km! Dit gevaarte wordt doormiddel van 4 Rolls Royce motors van het type GP7000 in beweging gebracht. Na de technische informatie weer gehad te hebben, zijn we opgestegen in 19 graden en regen vanaf Amsterdam.

Net voor het opstijgen kregen we van die warme handdoekjes, die je ook altijd bij de Chinees krijgt.. wat een welkom! Net opgestegen kregen we ontzettend lekkere koekjes, en hebben wij daar nog maar een zakje van gevraagd! Tijdens de vlucht hebben we ons vermaakt met wat spelletjes spelen, wat alleen niet helemaal werkte zoals wij wilden.. Dat hebben we dus maar opgegeven, en zijn we maar gaan slapen! En toen… kwam het eten!! We konden kiezen het kip, of lams kotelet en hebben er allebei een genomen! Het was een mini maaltijdje, maar het toetje was toch wel echt ontzettend lekker! Het voorgerecht bestond uit zalm met sla, maar aangezien wij daar niet van houden hebben wij die 2 bakjes omgeruild met de buurvrouw voor een toetje! Dat toetje bestond uit witte chocolade mousse, melkchocolade saus en brownie! Mmmmmm, lekker!!

Na het eten hebben we weer genoten van een dutje, rondjes lopen door het vliegtuig en het prachtige uitzicht uit het raam waar we de zonsondergang zagen! Daarna hebben we alweer een dutje gedaan, met dit keer muziek op van Casting Crowns! Die op het ingebouwde entertainment system stond! Daar konden we ook live beelden op zien, de temperatuur buiten(-50!!!!), de route en hoe lang we nog moesten vliegen!

Uiteindelijk zijn we om 0.00 (10.00 Nederlandse tijd) aangekomen op Dubai! Hier is het 35 graden.. onvoorstelbaar! Het uitzicht in het vliegtuig was prachtig, wat veel lampjes in Dubai!! We zijn uitgestapt, hebben ons paspoort weer laten controleren, en mochten daarbij zelfs nog onze schoenen uittrekken ook… we hebben maar niet vertelt dat we er een bom in hebben zitten! :)

Nu zitten wij op het vliegveld van Dubai, net hebben we heerlijk gegeten bij de wel bekende grote gele M! Dat smaakte ontzettend goed na een vlucht van 6.5u! Nu hebben wij een vlucht van 7.5u voor de boeg richting Johannesburg! We houden jullie op de hoogte!

Verre groet, vanuit Dubai,

Dennis & Larissa

• 26 Juli 2014 - 10:05

Mieke:

Hee! De vliegreis is al een heel avontuur op zich!!
    Geniet van deze onvergetelijke, warme, reis!!

Groetjes,
    Mieke

• 27 Juli 2014 - 12:32

Angela Versteeg:

Wat een ontzeyyend leuk verhaal! Nu al! Van dat lekkere eten krijg ik ook best trek haha! Ben benieuwd naar het volgende verhaal. Fijne tijd toegewenst!

Liefs, Angela

• 29 Juli 2014 - 11:03

Rinke:

Hé jullie,

leuk om mee te lezen, heb er een dagboekje bij ;-)
    Succes daar, geniet en boven alles: zegen!

liefs rinke